Tjörn och Hakefjorden , Två dagar med smått

 2/9 Växlande 17 grader svag till måttligVästvind

Jag började fiska i Årsnäs vid halvtio det var bra fart första timman då jag fick några små och tappade flera varav en  en riktigt stor. Det fungerade bäst med långsam intagning och de tog på både märla och svagt orange speyfluga. Vidare till Källsnäs men där var det dött.


Säby på Tjörn var nästa ställe där hände inget. Nästa vik var igenväxt vilket drabbat flera bra fiskeställen. Avslutningen blev Björholmen där jag fick en liten och tappade tre varav en bättre allt på bara en kvart. Natten var den sista i stugan då nya ägare tar över på måndag.

3/9 Soligt 18 grader måttlig vind

Tog en kort sväng till Björholmen och sen vidare till Askeröarna där hände inget förrän vid badet där jag fick en mindre. Em Mcfeast i bilen på vägen till Årsnäs. Fick några små men klart sämre idag och vatten var färgat. Snackade med Peter och drog till rörtången vilket var ett nytt ställe för mig. Vinden låg på ganska hårt , men jag fick en liten och tappade ett par skapliga alla tog de idag Speyflugan. Jag orkade slutade strax efter fyra då hade vattnet börjat stiga men jag hade en tid att passa. Det blev fyra Öringar på Lördagen och sex på söndagen och den största var 38cm . ett klent resultat. Jag tappade väldigt många i helgen och flera runt måttet så jag fiskade inte så dåligt men de ska ju gärna besöka håven.

Kommentarer