Tjörn och Hakefjorden. Tre dagar hårdkörning


Måndag 11/ 9 . Mulet måttlig sydlig vind 20 grader

Jag var vid Årsnäs halvtio där började det bra jag fick en 44a efter en kort stund. 

Sedan var vattnet lågt men efter ett par timmar när det började det stiga fick jag ytterligare fem och det fanns fisk lite överallt. 

Jag åkte vidare till Stenungsögården där jag hyrt en mini stuga. Efter incheckning blev det full fart mot Pilane. När jag fiskat en timma kom regnet. Jag fick fyra men ingen större konstigt var att jag kände inget på förra årets hetaste plats. Det blev även en kort sväng till Björholmen men där var det dött. Var tråkigt att bo så litet. 


Tisdag 12/9 Mulet måttlig västvind 20 grader

Idag blev det en heldag vid Askeröarna. Det var riktigt bra i sjunkande vatten , jag fick tio i varierande storlek med topp på 40cm .



Halvtio var vattnet lågt och fisken försvann jag slö fiskade sen under dagen för att åter vara på samma plats då stigningen kom. Det sprack upp och var riktigt skönt men ingen aktiv Öring. Vid fyra bytte jag till en rosa Marabou streamer och då klippte det på en 48a vilket var väldigt kul och överraskande. Så jäkla gött att höstens första över 45cm.Den platsen hade jag tappat en större tidigare. Fisken kom aldrig igång och det blev bara några små.

Onsdag 13/9 Sol svag nordan 20 grader.

Började vid Pilane där det var så vackert i morgon ljuset så det gjorde ont. 

Tyvärr var det ingen aktivitet alls. Efter ett kort stopp på McDonalds där jag snabb laddade bilen för första gången på 2,5 år .Så det blev vidare mot en ö söder om Stenungsund. Jag hade lite små pill och några följare men njöt av vädret och alla violer som blommade i varje skreva. Det är verkligen en ynnest att få tillbringa dagarna i denna otroliga miljö. 

När det bara var en timma kvar för hemfärd så tappade jag en större fisk och hade ett nyp. Det fick bli en halvtimma till och då äntligen så tog det ordentligt och jag kunde landa en stridbar Havsöring på 40+, den tog den Rosa flugan som jag bytt till det sista. Man måste verkligen kunna njuta av kusten när det tar åtta timmar att få en fin fisk. Och jag njöt verkligen idag!



Kommentarer