Tjörn. Två skit dagar

 18 april sol 13 grader NO frisk otroligt lite vatten

Var på jobb i Kungälv till lunch så första stoppet blev Jörlanda det var färgat vatten och jag kände inget. Nästa stopp blev badet vid L Askerön lika dött där. Nu blev det stugan några timmar och ett snack med Peter. Ny plats i norra änden av S Askerön vid sex . Svårt då vinden låg på hårt men körde dryga timmen utan resultat. Vidare till södra änden där jag fick två små i högra viken. Jag avslutade sen vid bron utan att något hände.

19 april

Samma väder idag men eftersom vinden var lugnare på morgonen så åkta jag till norra änden igen och var där vid åtta. Jag fiskade ända bort till en grundvik och hade ett hugg. På vägen tillbaka testade jag små flugor på samma plats som jag haft hugget,men inget hände. När jag bytte till Peter lilla oranga var den där och nafsade igen.  Vidare till söderviken vilken var död. 

Käk i kohagarna och en timmes fiske utan resultat kort stopp vid badet med samma resultat. Fick ett sms från Peter om jag ville hänga med och fiska i Prästtjärn imorgon vilket gjorde att jag fick göra en ny planering. 

Det blev att åka till Simons och hämta ved och träffa de underbara barnen . På vägen tillbaka så stannade jag och testade ön söder om Stenungsund men där var det lika dött. Jag var less så det blev lite fix och rödvin som uppladdning för morgondagen.

Kommentarer