Baltak, Trögt för mig

Efter två veckor i San Diego hos dottern var det åter dags att besöka Baltak. Jag började fiska strax före tio och vädret var ok med 10 grader och mulet. Det var fyra bilar vid Bälteberga parkeringen men det kom nya hela fm.Det var ledigt på nacken så där började jag. Det hände inget så jag fortsatte till stenen , men det var lika dött där. Jag gick sen över ån ner till Ruinpoolen. 

Jag började i den övre delen ,där klev det på en fin Regnbåge runt 1,5 kg. Wille blev som vanligt väldigt entusiastisk. Efter en kopp kaffe var jag ute på samma plats och fick på en ny Regnbåge som tyvärr släppte efter en stund. Kul med Wille som inte såg att  den lossnat utan fortsatte skälla. Jag fiskade sen hela poolen utan att känna något mer. Jag gick upp och fiskade stenen från andra sidan men inget hände så jag tog lunch. 


Efter lunchen gick jag en runda på samma platser och var även uppe på Zon två där jag hade två pill på Svart Zonker. Sista timman gick jag åter tillbaka till att fiska med indikator. Jag tappade en vid stenen och två i Ruinpoolen.

Det var min sämsta dag på länge och jag är förvånad att de inte tog Romkorns flugor vilket brukar vara väldigt effektivt vid denna tid. Streamer fiskarna hade en bra dag och fick fisk över hela sträckan.

Kommentarer