Baltak. Kamratskap och bra Streamerfiske

Tio dygnsprognosen visade att detta var sista milda dagen innan kylan drar in över landet. Måndagar kanske inte är optimalt med tanke på hur hårt det fiskas på helgerna men mulet, vindstilla  och åtta grader är ju ok. Jag började fiska vid nio och träffade direkt en trevlig kille . Han hade tagit tre i Ruinpoolen på Streamer. Vi blev sittande och pratade en bra stund innan jag testade nacken där hände inget men vid stenen så hade jag på en någon minut innan det lossnade. Jag gick ner till ruinpoolen och lyckades inte känna något. När jag gick uppåt igen så stod en FB bekant mittemot det var Jonas Fägerhag kul att träffas i verkliga livet!. 


Det blev en lång lunch med massor av fiskesnack om Montana och andra trevliga vatten.. Jag kunde summera en väldigt dålig fm för min del så jag tacklade om till streamer och gick upp till Zon 2 .  Jag fiskade med sjunktafs med en kort nylontafs ( 50cm ), 20 cm framför flugan hade jag ett blyhagel , alltså Mr Baltaks rigg. Jag hade flera små dragningar i flugan innan den första fastnade ordentligt. Det lönade sig inte att ta in flugan utan bara låta den gå i strömmen och sen hänga extra länge rakt ner utefter kanten. Detta visade sig vara mycket effektivt och det blev ytterligare tre Regnbågar på 1,5 timma. En trevlig dag blev det. 


Kommentarer