Tjörn , En fantastisk avslutning !


20220927 mulet 13 grader och måttlig sydlig vind

Jag åkte hemifrån direkt till Rörtången och var där vid 9,30 fiskade i två timmar och fick bara en sprallis. Nästa blev L Askerön vattnet var högt men fick bara en sprallis även där. Vid fyra kom jag till VX vattnet var högt och gick över gräskanten. Vid berget missade jag en större den tog i första draget och då brukar det vara svårt med krokningen. Fick sen en 45a och en 35a på andra sidan. Gick idag längst bort på kanten där stod jag högt och såg hur snabbt de attackerar flugan. Den var på tills det var dags för håven men lossnade, även den var bra storlek på. Klockan hade hunnit bli sex och jag åkte till stugan.


20220928 regn 12 grader frisk ostlig vind

Idag var tanken att fiska SX på morgonen när vattnet var som högst , tyvärr sov jag lite länge och var på plats klockan åtta. Det regnade och blåste rejält jag tappade två större och fick en 40+ alla på Peters lilla oranga fluga. Jag trodde att den lilla kroken skulle kroka bättre då jag tappat mycket fisk men det var ingen större skillnad. När jag kom till VX så var vattnet lågt men det blev en runt 30 på utsidan. Kollade nytt ställe vid Björholmen.

Tog långlunch och vilade mig inför högvattnet vilket var vid tretiden. När jag kom till VX konstaterade jag att ostvinden drog ut vattnet så det var helt kass. Åkte till SX där det blåste 14 ms vilket var på gränsen men med mycket vilja så gick det. Jag kämpade på i några timmar och hade en följare. Avslutade med en kort sväng i Pilane. Återigen sitter man framför brasan och funderar på hur jäkla svårt detta fiske är.

20220929 mulet 15 grader måttlig ostlig vind

Idag var klockan på ringning och jag var ute vid SX strax efter sju. Vinden hade lugnat sig till 11 ms så det såg lite bättre ut. Efter 40 minuter så fick jag en 40a efter kaffe så dröjde det till nio då jag fick tre öringar mellan 40-52 1,5 kg alla i samma område. 


Nu var jag så jäkla tillfreds solen hade tittat fram och jag satt så nöjd och log för mig själv. Klockan var halv tio så en sväng till  hinner jag innan hemfärd. Ut igen och ytterligare en 45a i håven , vilken otrolig avslutning på ett intensivt septemberfiske. Det har blivit många dagars fiske denna september och det har svängt mellan totala fiasko då självförtroendet varit i botten och sen nästa dag succé.


Kommentarer