Hökensås. Stammis träff i Strandgölen

Sören hade redan i vintras bokat upp sjön för en träff med fokus på mat och fiske snack. När jag kom vid nio så hade Tord sin vana trogen redan tagit en Regnbåge och satt på bänken och såg nöjd ut. Jag blev sittande och prata en bra stund innan det blev dags för fiske. Det var flicksländor, Grandis och en del mindre sländor som kläckte. Fisken hoppade efter flicksländorna och det var många vak. Innan jag kommit ut fick Kristina en fin Öring runt 2kg på andra sidan. 

Jag gick till vänster där jag mötte Otto han hade inte fått något men efter en stund så stod han med böjt spö. Wille kom snabbt till undsättning och var väldigt engagerad tills en Regnbåge runt 2kg låg på land, han lade sig sen strategiskt mellan oss så han hade full koll. Jag missade ett påslag då jag följde deras förehavande. 


Vi blev bjudna på en utsökt Paella som Sören och Birgitt lagade till i Murikan. Det blev en låång lunch med mycket fiskesnack. När vi körde igång igen så dröjde det inte länge innan Krister som är nybörjare i sammanhanget tappade en stund och senare fick en , båda på platsen vid vindskyddet. 



Jag gick ut på samma plats efter fikat och fick en väldigt fin Öring på 1,6kg den tog en långsamt flytande puppa st 10. Jag överlät sen platsen till Birgitt då det fortsatte att vaka . 

Hon saknade 7-8 meter i kastlängd för att nå dom. När hon ledsnat och de började packa för hemfärd gick Sören ut i ett sista försök och tog snabbt en Regnbåge , den satt skönt då han haft flera på under dagen men ingen landad.Samtidigt så fick jag på en på stranden till till vänster som  jag drillade en bra stund innan den körde fast flugan i botten. 


När alla hade åkte mojnade sjön och vaken ebbade ut men även jag gjorde ett sista försök vid parkering med en stor Buse. Och det behövdes inte många kast innan en Regnbåge tog och gjorde några härliga rusningar innan jag kunde landa den. 

Nu var klockan strax efter sju och en mycket lyckad dag var till ända. Fisken gäckade oss hela dagen med stora och små vak , men vi tog alla på flytande flugor.

Dagen efter saknade jag min lilla kniv som jag glömde i strandkanten där man vadar ut vid parkeringen. Kniven har för mig ett värde då den är gjord av en bekant och min pappa använde den i många år . Jag hoppas någon ärlig person lämnar in den i shopen eller kontaktar mig.



Kommentarer