Hökensås Bastasjön

Jag möttes av vakande fisk när jag kom till sjön vid halvnio. Det var 8 grader mulet och nästan vindstilla. Det blev en intressant första timma med vakande fisk på vänster sidan .Som vanligt var det fjädermygg på menyn och inga hugg. Vaken dog ut och jag gick över till intermediatlina och större flugor. Jag fick sällskap av en trevlig  göteborgare vid tio. Det hände inget så efter lunchen bytte jag till sjunklina och Booby flugor och bagge. Det började dugga och kom en skur vid halvtre då åkte göteborgaren utan att känt något. Regnet upphörde och myggätarna började åter vaka , att det kan vara så jäkla svårt att få dom. Efter började det regna rejält och jag körde med streamer sista halvtimman innan det blev hemfärd.

Jag har hatkärlek till denna sjö och dess myggätare , historiskt har jag nästan aldrig haft bra fiske här men den är ju så jäkla fin. 

Kommentarer