Hökensås. Trög dag med Carl

 Vi var klara för fiske halvtio i Enesjön, det var några bilar där och fler skulle det bli. Det var klart och och bara 2 grader. Jag började i lilla viken till vänster men det var för kallt så det blev att söka lä i Vitatjärn. 

Det var dött så vi fortsatte till Tjärn 59. Där har Carl  en bra plats som även idag gav en fin Regnbåge på en bagge fiskad nära botten . 

Själv körde jag med intermediet lina hela dagen vilket funkade bra då man kan variera djupet. Jag tog lunch i solen och Carl gick över till Enesjön då han hade maten i bilen. När jag stod på udden i Enesjön såg jag att en gubbe tog en fisk i viken där jag började i morse. När han väl landat den så tog han ytterligare tre på tre kast , helt otroligt aldrig sett något liknande. Jag gick dit då jag trodde det var ledigt mitt emot honom men där stod hans kompis . De tog ytterligare några fiskar utanför näckrosbältet. Vinden låg på rätt in i viken och hade väl samlat fisken där. Jag såg igen annan som fick något under de timmar vi var i sjön.

Vi drog sen vidare till L Havsjön där fick jag en mindre Regnbåge på udden till höger om lilla parkeringen. Den tog en långsamt fiskad Black Martinez om det var en tillfällighet vet jag inte då jag varierad hastigheten och djup under hela dagen. 

Vi avslutade sista timman i Nordvattnet där vi parkerade på Åsen och fiskade runt grundet utan att känna eller se någon aktivitet.



Kommentarer