Baltak, En bra dag

 Det regnade ordentligt på morgonen så jag avvaktade hemma då det skulle sluta på fm. Under tiden  gjorde jag  i ordning en nymfrigg. När jag kom till Bälteberga vid tio var det åtta bilar på parkeringen. Det hade jag inte räknat med en tisdag i busväder och 5 grader. Ruinpoolen var ledig på andra sidan så det blev första stället att prova. Jag hann inte göra många kast innan en fisk tog riggen med ett ryck. Den förberedelsen var kass med en dålig knut. Ny flugor och snart tog en fin Regnbåge romkorns flugan. Den var runt 1,5kg . 


Jag gick sen upp till special stenen och efter en stund så stannade tafsen och ännu en Regnbåge i samma storlek röjde runt för att tillslut hamna i håven. Den tog en husmask imitation. Efter lite mat så gick jag upp till lugnflytet där gav min bästa plats ingen , men där ån är som smalast så tog ytterligare en i samma storlek.
Jag tog en vända till i Ruinpoolen och fick ytterligare en . Nu var klockan runt två och jag var redan mer än nöjd. Jag avslutade uppe vid landsvägsbron utan att känna något. Så det blev en kort tur med bra utdelning.


Kommentarer