Stenbrottet, Hällekis

Jag har försökt att hitta ett Regnbågs vatten som ligger närmare för att kunna göra lite kortare turer. Och då en bekant hade varit i denna gamla bekanting, så var det dags för ett besök. Det var nog 20år sedan jag var här senast. Jag möttes av en väldigt väl ordnad fiskesjö med flera grillplatser och toalett. man får fiska med allt i sjön så det är nog många familjer som åker hit. 


Det blåste rakt mot stranden där man kom fram.Så jag sökte mig till lä vid Berget där det brukar var bra enligt de som fiskar här. Jag hade nöjet att få se en Havsörn göra några lovar över sjön. Det kom en Häger samtidigt och då inser man hur gigantisk en Örn är.

Jag fiskade nån timma utan att något hände. Wille behövde lite motion så jag gick ett varv runt sjön. Det var rena bergsklättringen och var inte helt ofarligt. Väl framme till första grillplatsen så blev det att vada ut på den grunda stenbotten. Botten är helt slät och steril. Jag kunde här lägga långa kast i medvinden mot den djupa sidan och efter en stund så tog en Regnbåge försiktigt min långsamt fiskade Black Martinez. Fisken bjöd på flera rusningar och var väldigt stridbar , den vägde 1,2 kg och var kort och tjock. Jag gick ut igen i det kalla vattnet och hade ett försiktigt nafs.

Nu blev det att gå tillbaka i lä och äta lunch . Jag var sen ute en sväng till i blåsten men kände inget mer . gav upp vid tre. Jag får väl ta nån mer sväng innan man kan utvärdera fisket.



Kommentarer