Hökensås. Enesjön och tjärnar

 Det var längesen jag var på Åsen så det blev ett långt besök i shopen hos Mårten. Wille behövde en längre promenad så det blev Vita tjärn. Var framme vid  halvtio det började bra med en tvekan på en Nattslända och en svagrörelse under Black Martinez. Det vakade bra efter myggor mycket nära land, men de tog inte. Det brukar sällan ringa i luren nu för tiden , men på dessa två timmar ringde det nog tio samtal vilket störde en hel del. Vid halvtolv drog jag mig mot parkeringen i viken innan så vakade det inne bland näckrosorna, den tog i min balasa Geting i andra kastet men jag var för het och kände den bara en kort stund. Parkeringsviken låg i lä och det vakade bra jag kastade på flera men ingen tog.Vid ett kom Carl och Krister vi gick in till tjärnarna då vaken dog ut och nordanvinden var kall. 


Det var ingen fart på fisken så vi gick över till Enesjön  och fiskade den västra viken som låg i lä. Redan halv fyra var jag tvungen att åka vilket var alldeles för tidigt. Men vi fick ju träffas några timmar. 


Kommentarer