Hökensås, Enesjön i blåst

Det blåste en frisk sydlig vind men var 11 grader varmt. Jag var i vadarna strax före nio och började i viken till vänster där det var en del små vak som kan ha varit Abborre men vid näckrosorna visade sig en bättre fisk . När jag prickade vaket med min flicksländenymf så han jag inte dra många ggr innan den tog. Den rusade rakt in i näckrosorna så jag trodde inte jag skulle få den till håven , men med lite tur så gick det vägen , det var en fin regnbåge på knappt 2kg .


Jag provade vid gräs ön men där var det ingen aktivitet, så jag gick in till Vita tjärn. Där var det redan två så jag traskade vidare till nästa tjärn. Det blåste ganska mycket i den men det var några vak i mitten. Jag käkade i lä i Enesjön men det var bara sporadiska vak långt ut.

De sista timmarna blev det Vita tjärn där det gick runt några fiskar i vänstra viken. Efter en timma missade jag en på en st 14 fjädermygga , jag var för snabb. Efter ytterligare en timma så fick jag en Öring på Frisörmygga st16 , det kändes riktigt kul. 

Det började dugga och blev mörkt så jag åkte hem vid tre.


Kommentarer