Hökensås , En dålig dag

Vid frukost bordet lyste solen in och Inger undrade om jag inte skulle åka och fiska. En sån chans missar man ju inte. Så det blev att packa och dra. Tyvärr så försvann solen i Falköping . Första stoppet blev St Grubben jag gick ett varv utan att se eller känna något. 

Det Enesjön istället där vakade det i viken till vänster tre gånger när jag drack kaffe , men inte när jag var utvadad.I Vita Tjärn var det ingen aktivitet så jag gick till nästa , där fick en annan fiskare en på grön bobbies, jag kände inget. Det hade börjat dugg regna när jag gick tillbaka till Vita Tjärn, det vakade inget så jag testade lite med sjunklina men kände inget.

Jag avslutade med 1,5 timma i Prinsasjön där var lite mer aktivitet men vad lite vatten. På högersida var det nate långt ut i sjön. För min del var det lika dött här , men en fiskare tog en.

Kommentarer