Havsörings Premiär på Tjörn i Coronatider

Jag hade verkligen sett fram emot 1 april i år . Nu med stuga på Tjörn så skulle det bli väldigt speciellt. Och speciellt kan man säga att det blev världen befinner sig i en pandemi med ett Corona virus som sätter sig på lungorna med hög dödlighet bland de över 70. Flera länder har helt stäng ner sina gränser och världens börser rasar. Så den rätta känslan infann sig inte riktigt.
Det var soligt och lugnt på fm när jag snickrade men när jag kom ut vid halvtvå så började det mulna och blåsa vilket sen bara ökande och slutade med storm dagen efter.

Jag började i en västervik där hade jag ett hugg i fjärde kastet mellan bryggorna. Jag hade idag med mig Wille som första gången såg havet och gick utan tvekan i och nosade i strandkanten. Jag fiskade sen hela grunda viken utan att känna något. Jag tog mig sen till Pilane där det blåste hårt rakt in. jag fikade och gjorde några kast utan att känna något, jag mötte en kille som bekräftade att det varit trögt.

Jag fortsatte till Röra rump. Där vadade jag lågt ut till djuprännan , vattnet var grumligt och jag fiskade en timma utan resultat. Jag träffade några som fått fisk på platsen.

Avslutade sen i en Norrvik nära stugan som låg i lä. den var helt öde och jag kunde låta Wille gå lös på kanten. När jag gjort en 10 kast så skäller han till och börjar simma ut till mig , vad förvånad jag blev. Med en genomblöt hund och 5 grader i luften så var det bara att ge sig iväg hemåt. Jag får vänta till påsk då vi ska vara många dagar i stugan.

Kommentarer