Hökensås Nordvattnet

När jag kom ut från mitt kundbesök hade vinden ökat till hård och det var varmt. Men när bilen är packad och man är nära Åsen så är det värt att chansa.
Jag satte i flytringen vid fyra i norra änden vilket vinden låg hårt emot. Förutsättningarna att se någon vakade fisk var inte stora.


Jag började fiska  av högersida som tidvis låg i lä. Det var en  en hel del barr och annat på ytan men inga insekter. Jag testade med Geting och diverse andra flugor med intermediate lina men den blev bara några småabborrar.
Efter fika paus så tog jag mig upp till ön där det var lite lä. Men det var lika dött där och eftersom det inte brukar bli något kvälls fiske i sjön och vinden inte gav sig så bröt jag upp vid nio.
Jag vet ju så väl att jag var för tidigt ute och höstfisket startar nån vecka in i september , men det är ju så svårt att hålla sig.

Kommentarer