Montana Dag 7, Craig Missouri

 Vi verkar vara förföljda av kylan, när vi  kom hit i går var det 21 grader och i dag två.Vi gick ner till L-Å The Corner till vår besvikelse så var det tre gubbar där och dom stod helt rätt.Vi väntade på att dom skulle gå att nån fisk skulle vaka .Sture hittade en storfisk som visade sig några gånger men ville inte ta. Vi tog vårt kaffe och gav dom en kvart , då packade dom ihop och när dom passerade oss så vinkade dom att vi skulle ta deras platser, Riktiga gentlemen.
Vid ett såg jag den första Baetis sländan och strax där efter tog L-Å två fina fiskar någon meter från strandkanten.








 Det var några fiskar som vakade sporadiskt så jag satte på den lilla st 22 nymfen och fick ett rejält påslag som lossnade direkt.En stund senare tog en stor fisk flugan och satte full fart ut i huvudströmmen och lossade, då började jag faktiskt misströsta.
Plötslig började det vaka lite mer intensivt och jag bytte till en liten torrfluga som jag köpte i shopen. Första fisken missade jag den andra tog och efter en härlig rusning med backlinan ut genom ringarna så låg den första fina fisken i nätet . Jag gick sen ut på samma ställe och första fisken jag såg tog direkt och efter ännu en lång kamp så var min största i håven 46cm.
L-Å hade vinkat till sig Simon där dom två sen fiskade ihop , vilket resulterade i att Simon tog en stor Regnbåge som även den drog ut en bit på backingen. Fisket dog sen åter igen ut och kvar var de fiskar som betade av dessa mängder av sländor i strandkanten.
Sture som var uppströms hade dåligt fiske utan vak och sländor.
Bäst var fisket mellan ett och tre , men det vakade mycket dåligt med tanke på alla sländor , kanske den ganska hårda nordan påverkade.








Kommentarer