Hökensås,Strandgölen


    Igår var nog sista fisket för i år bilen var helt frostig på morgonen och prognoserna visar bara mer kyla. Jag var på plats i Strandgölen vid nio då stod redan en gubbe på djupkanten med böjt spö. När jag kommit över till den sida så tog det inte långs stund innan en ny fisk klippte hans romkorns fluga. Bröderna Rosic var duktiga fiskare och mycket trevliga. Fisket var sen betydligt trögare , så jag passade på att njuta i solen. Det dröjde till halv två då en fisk tog min Montana nära land, men den släppte snabbt. Jag höll på till skymningen utan att något hände. Martin som anslöt till sjön sent fiskade tills det mörknade. Han rapporterade att det hade vakat en del.Nu är det nog locket på för i år.


    Bröderna Rosic hjälps åt med avkrokning

    Mycket nöjd Zeljko

Kommentarer