Baltak,Czech nymf Dag 1

Jag hade blivit inspirerad av Paolo Ceccons inlägg på FB och när sen Jon Hson lade ut en bra video fanns det ingen återvändo. Den gamle måste helt enkelt ge Czech fisket en ärlig chans. Jag beställde en tafs och kollade på en del video. Band även upp några tunga nymfer.
Jag var vid odlingen vid tio och började mina trevande försök uppe i kanalen och i utlopps strömmen utan att känna något.
Jag gick neråt på denna sida och vadade ut nedanför bron. Efter en kort stund så krokade jag min första fisk i huvudströmmen utan att sett något hugg. Kändes som mycket tur , men gav mersmak.
Nere på Zon 2 fiskade jag nymf riggen med tvärakast och långsam intagning. Det visade sig vara mycket effektivt och jag tog fyra Regnbågar på kort tid , alla tog en Haröra med orange skalle.

Jag gjorde sen några försök i strömmarna nedåt utan att få någon ordning på tekniken. När jag kommit ner till den finaste sträckan fick jag se denna mannen som filmade sig själv och som tog fyra fiskar på kort tid ,helt otroligt. Jag satte mig och studera tekniken. Det visade sig att det var Paolo i egen hög person. Han visade sig vara mycket trevlig och jag passade på att fråga en del.


När jag sen återupptog mitt fiske fick jag en fisk ganska omgående där jag såg att tafsen stannade. Jag tappade ytterligare en efter att tafsen rört sig i sidled . Det kändes som jag började förstå vad jag skulle titta efter. Jag fick sen ytterligare en och avslutade uppe vid zon 2 där det vakade sporadiskt. Alla fiskar idag var mellan 7 hg och kilot.
Det kändes som mitt första riktiga försök gått över förväntan. Tre fiskar i håven och ett par hugg var riktigt bra.


Kommentarer