Hökensås Nordvattnet

Det var drygt 20 grader och svag vind. Så det blev till att lämna målningen av stenfoten och dra till Åsen. Jag var i sjön vid halvfyra , det var en svag vind och ibland helt blankt. Tyvärr var det helt mulet. Jag spanade medans jag plockade ihop mina grejer och när jag var klar såg jag ett par vak i viken.
Jag hade nog bara fiskat 10 minuter då jag fick ett vak till höger om mig. Kastet var en meter kort men de brukar hitta Getingen själva . Och mycket riktigt ett brutalt påslag då fisken rusar omedelbart. När man fiskar med Geting så får man påminna sig att inte göra något hårt mothugg och hålla löst i linan. Fisken stred hårt och det visade sig vara en något avmagrad Regnbåge på dryga kilot som varit i ett tag

Jag såg ingen mer fisk så jag drog mig mot ön. Ute på öppna vattnet lät jag Getingen ligga och hade ett påslag som jag missade. Efter ytterligare nån timma missade jag ytterligare en som tog blint. Man tappar uppmärksamheten när man blindfiskar torrt. Den sista timman körde jag lite med nymf men det gav inget och det var väldigt dålig aktivitet i sjön.
Åkte hem vid åtta

Kommentarer