Hökensås, L Havsjön, Prinsasjöarna

Det kom rapporter om att fisket var på topp , så det var inte så svårt att ta en ny tur till Åsen. Denna gång startade jag i L Havsjön vid halvtvå. Jag hann inte plocka upp mitt spö förrän jag såg en fiskare drilla en fin fisk. Det visade sig sen vara en gammal bekant Håkan , han är en riktigt mink så det var inte förvånande. Fisket hade varit trögt och när jag sen träffade Sören bekräftade han att det var trögt. Och mycket riktigt efter tre timmars slit utan någon känning drog jag vidare till Prinsjöarna.


Efter att talat med en fiskare som även han sa att det var trögt. Så han jag inte gå långt förrän han fick en fisk. Jag verkade ha en bra inverkan för andra fiskare denna dag.
Jag gick till norra sjön och där kläckte det bra med Dammsländor men inga vak. Det började duggregna men det hände inget så jag drog när det mörknade vid halvåtta.

Kommentarer