Stugan i Nås Bredmylsen

Jag chansade på ett fm fiske innan det var dags att vända hemåt. Idag satte jag i ringen vid båt rampen. Det var lä i viken till höger och där kläckte det Vulgator, men de lyfte direkt så ingen fisk hade någon chans att ta dom. Fast det var ganska blåsigt så tog jag mig bort till samma plats som jag var på kvällen, det tog 30 minuter.

När jag kom fram så vakade en fisk 3 m från mig men den tog inte. Det kläckte väldigt lite sländor men jag försökte ändå fiska blint med kläckare, testade även en snabbt fiskad Streaking Caddis i vågorna.Blåsten gjorde det svårt att manövrera ringen så jag fick ta mig till läsidan. Under transport körde jag med en förtyngd flickslända vilken små Abborrarna gillade skarpt.


Jag var ensam vid sjön vilket man förstod då det inte var någon som helst aktivitet.När vi lämnade stugan vid fyra kom det efterlängtade regnet och fyra veckors högtryck var över.

Kommentarer