Stugan i Nås Bredmylsen , Äntligen Vulgata öring

Efter en felkörning så hamnade jag vid två sommarstugor där jag tog mig ner till sjön. Det var flera båtar  i sjön och det var en svag vind. Klockan var strax efter åtta och fortfarande detta varma fina väder. Jag tog mig rakt ut i sjön där jag såg ett vak.


Vid nio så fick jag två fiskar inom kasthåll den första tog min kläckare brutalt och lossnade efter några sekunder. I nästa kast prickade jag den andra som tog lika våldsamt , det var en Öring på dryga kilot. Äntligen jag hade nästan glömt deras hugg när de krokar sig själva. Nu var det gått om kläckande sländor och det vakade bra rakt över sjön mot västra stranden. Jag hade ett antal påslag och även någon som tog nymfen försiktigt, Kläckare var en ljus med cdc loop de tog den före de kläckta sländorna.
 Vid halv elva började även Spentspinner ligga på ytan och vaken var färre och nymfen inte lika attraktiv. Fisket dog sakta ut och jag slutade strax före tolv.
Det var en kort men väldigt händelserik tur och livet leker.

Kommentarer