Gimdalen Vaktströmmen

Äntligen fiske semester jag och Simon hade åkt till stugan igår vilket gjorde att vi kom upp tidigt.
Vi åkte svängen över Gimårasten där vi såg ett par fina Harrar från bron och käkade lunch.
Vid fyra besökte vi Christer där vi köpte fiskekort och badade  våra vadare T-röd. Vakten var upptagen så vi åkte till Stavseleforsen. När vi kom fram så visade det sig att de fyra som skulle vart i vakten var här. Dom skulle inte fiska vakten  så vi fick dra dit. Forsen hade varit intressant att testa , men det kanske blir en annan gång.



Vi kom dit strax före sju och började med att äta. Det var stora mängder av Danicor som dansade för oss. Det var en del fina vak på sjösidan , Simon missade en fisk på andra sidan och jag fick några Abborrar. De plogade i ytan och tog på Dyret intagen med handtwist.
Vi fiskade ett två timmars pass Simon uppe på nacken och jag i kanalerna. Det var otroligt med sländor både Nattsländor och Danicor. Det vakade inget och vi fick bara lite småfisk.


När vi återupptog fisket så testade jag den övre spången med en Humpy i snabbströmmen. I strömmen närmast ön tog en fin Harr flugan när jag tittade åt ett annat håll. När jag skulle  gå ner från stenarna för att lättare håva fisken så vek sig vadarstaven och jag gjorde en rejäl vurpa med vatten i vadarna och en vatten fylld kamera. Harren satt kvar och jag kunde håva resans första fin Harr på dryga 40cm . Men det var ingen större glädje med denna fisk då han krokade sig själv och kostade både kamera och vadarstav. Vi drog hem vid halv elva och vi hade inte sett ett enda riktigt vak i strömmen.


Kommentarer