Gimdalen Idsjöströmmen Dag 1

Vädret var ett riktigt önskeväder med duggregn och svag vind. Vi startade vid strömsbacken strax före tio. Jag började vid utloppet och Simon vid båthuset vid elva tiden tog vi kaffe och hade inte sett eller känt något. Jag gick ner på nacken nedströms trappan och Simon upp mot Jönsholmen. Jag fick nästan direkt en fin Harr på knappt 40 cm efter nacken den tog en Humpy.


När jag fiskat av strandkanten får jag se Simon håva en Harr som visade sig vara 50cm.
Han fiskade i strömmen där vi brukar vada över och hade bara några minuter tidigare tagit en 45a.
båda på en E 12 liknande fluga och på samma ställe.
Vi fick se ett par små vak i den lugna strömmen högre upp. Där blev vi stående länge Simon hade flera som tog flugan utan att fastna. Han fick tillslut upp en mindre jag testade Pheasant tail nymf vilket resulterade i en 40a Harr . Detta var en riktig smakstart på fyra dagar fiske.


Under lunchen fick vi bra underhållning av Thomas Roos som tog ett antal mindre Harrar och avslutade med en skaplig Öring. Efter lunchen så fiskade vi oss nedströms  på vindskydds sidan  Simon tog omgående två den största på 35cm. Jag stod en bit längre ner och fick en 40+ på Hjorthårspuppa. Simon blev kvar och jag gick ner och fiskade direkt efter Lillselet. Jag hade bra fiske och lurade upp tre 30-35or. Kenneth Einars stod på andra sidan och tog en på 53 cm . Jag gick sedan hela vägen ner till slutet av fiskesträckan där jag tänkte att det skulle kunna vaka lite mer , men det var bara någon småfisk uppe. Jag fiskade sen hemåt till sista vindskyddet det blev en mindre fisk.
Vi kunde konstatera att fisket dog ut vid halvfem.

Nu blev det många timmar i vindskyddet med gamla  och nya bekantskaper.Regnet tilltog och det var ingen som var direkt sugen. Kenneth gick ut strax efter nio och jag gick över till andra sidan en halvtimma senare. Jag fiskade av den övre sträckan utan att få något av värde. Jag beslutade ändå att prova på de kända ställena nedanför vindskyddet . Det började fick en i första kastet sen ytterligare fyra på kort tid de var 25-35cm. Jag gick sen ner till min special och tog en 45a alla på Goddard Sedge st 14. Jag slutade fiska halvtolv.

Kommentarer