Stugan i Nås, Gusjön

Årets första vår helg i stugan bjöd på fantastiskt fint väder sol och 20 grader. Jag gav mig upp till Gusjön efter lunch för att se om fisket var igång.Jag började med flytlina och långa tafsar det testades flera olika nymfer och varierande hastighet men inget hände.
Jag var nära att ge upp men gick och hämtade min sjunklina och satte på en Vit Kanin Streamer.
Det tog inte många kast innan en skaplig Öring smällde på uppe i ytan. Efter en kort drillning så var kvällsmaten räddad.
När jag återupptog fisket så vakade en fisk 3-4 ggr men han åt inga Streamer och flytlinan var i bilen.
Som tur var blev det inga mer vak och heller inga hugg. Jag som trodde jag knäckt koden.
Efter tre timmar avslutade jag fisket på den bortre myren


Det blev ett pass på ett par timmar på söndagen nu med sjunklina , men det gav inget.Jag har varit med om det förr att det är en period efter islossningen som fisken inte hugger.
Det var mycket snö i skogen
Härligt med stekt Öring till kvällsmat




Kommentarer