Hökensås,Sydvattnet

Tidig uppstigning och full fart i mörkret mot Åsen. Thåströms nya album skulle avnjutas som uppladdning men oj, det var väldigt dystert. Dystert var också att det var två ringar i Nordvattnets norra del. Jag hade haft en del utbyte  med Göran Wadman på FB och han fiskade en del i  Sydvattnet, så det fick det bli.Det var väldigt många år sedan jag var i denna sjö.

Vinden låg på hårt på högersidan så det blev att leta fisk på läsidan. Det var väldigt mycket skräp i vattnet men tyvärr ingen fisk som vakade mer än en gång. De som fiskade med spinn fick en del.
Jag skulle vara hemma ett och avslutade inne till vänster bland näckrosorna sista timman. Där var en del vak och jag ångrade att jag inte lagt mer tid där från början.
Jag fiskade med Black Martinez, Flicksländenymf och en del mindre nymfer men utan att ha någon kontakt alls.
Det jag saknade idag var en sjunktafs eller min sjunklina som låg i bilen.

Kommentarer