Hökensås Nordvattnet

Jag fick besök av fyra Rospiggar, de hade varit på kusten och fiskat så dom tvinades stanna hos mig på lite fika.Det var ett tag sen vi träffades men som vanligt kul att träffas och diskutera vår gemensamma hobby. Vi var alla överens att nästa år måste vi få till fiske ihop.Dom åkte vid tre.
När Inger kom in från trädgården och sa att det var skönt ute och lite sol tittade fram så var det bara åka.
Jag var framme vi fyra och hade väl hållit på tio minuter när ett stort fisk vakade ute i sjön. Jag kastade min flicksländenymf i riktning mot fisken och efter tre fyra meter så tog den. Tyvärr så slutade rusningen med att lina lagt sig sig runt veven och så var den fluga borta. Denna imitation har två guldögon och sjunker snabbt , den är min absoluta favorit och finns i shoppen.

Jag tog mig sen bort till högerkanten där det var  två tre fiskar som vakade intensivt i näckroskanten . Jag hade en Geting på men den var dom helt ointresserade av. Byte till Frisörmygga resulterade i ett försiktigt påslag , men jag kände den inte.
Jag var sen borta i näckros bältet mellan sjöarna där det var en del sporadiska vak , men det var inte så många att jag verkligen vet om de såg mina flugor.
Det hade tyvärr inte spruckit upp så vid sex började det skymma och fisket dog ut. Jag höll på till sju så det var en kort tur, men den gjorde gott i själen.



Kommentarer