Gimån,Stavre

Stavre
Vi startade tidigt från stugan  med en väldigt motiverad Gustav vid ratten .Efter ett kort frukost stopp i Mora så var vi vid Bräcke runt tolv. Efter handling och inpackning i stugan bar det iväg mot Gimårasten.Väl framme gick vi till landsvägsbron för att få en adrenalin höjare, där stod en riktigt stor Öring och ett koppel av Harrar. Vi åt en toppen lunch innan vi traskade ner till grön sträcka solen sken och det var 23 grader.



Det var koncentrerade grabbar som fixade till sin utrustning Det vakade en del små Harr direkt utanför vår läger plats, där började Jesper och Gustav.Jag och Simon gick hela sträckan neråt den var väldigt vackert vid Bodsjöpolen

Jag vände sen upp till de ställen jag var på ifjol, inne på Williams place var det för lite vatten . De fina platserna nedåt var väl ok men en del för grunda.Det var en svettig inledning så det var skönt att sätta sig i skuggan och se de andra fiska . Det hade vakat en del och alla hade fått lite mindre Harrar Gustav nymfade upp en runt 40 och Jesper tog en fin på andra sidan när jag höll på med elden .

Alla var väl ganska nöjda och skadeglädjen att jag var utan  var inte att ta miste på.På kvällen var det bra fart på nattsländor och Danicor men det var bara sporadiska vak.Jag missade några mindre och en fin som stod i ett lugnvatten intill huvudströmmen , det var troligen en Harr.
I detta vattenstånd var det trångt på sträckan och det kom även ner mer folk än vad det fanns kort . Så man blev mer eller mindre stående där man var . Det dog ut vid tolv och vi drog oss hemåt trötta och väldigt törstiga då vi i hastigheten hade med alldeles för lite vätska.

Kommentarer