Ätran i kyla

Att åka eller inte åka det var dagens fråga. På morgonen var det snö och sen fortsatte det med  regn.
Gustav skickade en snöig bild på fm. Då var tanken att det blir inget och vid lunch hoppade Simon av.Jag ringde Gustav vid halv tre då hade regnet slutat vi bestämde att om han ser ett vak så skicka ett sms så åker jag. Så precis innan  mitt sista kundbesök så kom det .
Jag var på plats strax före fem och det kläckte en del Baetis vid ruinerna och en del mindre fiskar vakade. Gustav hade fått en och var uppåt men frusen. Jag gick över till andra sidan och käkade medan jag spanade på ett par mindre som vakade. Jag började med en torris men bytte efter några kast till en lite kläckare som den tog direkt , men den lossade ganska omgående.
Jag gick då vidare uppåt och hittade en bättre fisk som vakade ett par gånger, den missade min nymf.

 
Det blev att knalla tillbaka till Gustav . Han testade att fiska med våtfluga det hade gett honom flera mindre Öringar. Skönt att han fick utdelning på en hårddag. Jag satte på lite tyngre nymfer och tappade en . Fast fisket var mediokert så var det ändå skönt att svänga det härliga Bambuspöt.
Träffade ett par andra trevliga fiskare som blev en bra avslutning på dagen.

Kommentarer