Hökensås,Strandgölen

Jag hann bara komma ur bilen så stod det en fiskare med böjt spö på udden vid parkeringen. Fisket hade varit bra på fm men bara på denna sida som vinden blåste hårt emot. De hade fått en stor fisk på 4,3 kg , de fiskade mest med sjuklina. Jag gick bort till höger viken och lagade lunch , där var lä och riktigt skönt. När jag väl hade kommit i ordning träffade jag Ottossons och blev sittande där en bra stund. Den rätta känslan ville inte infinna sig igår köpte vi ett hus och idag skrev jag på för ett nytt jobb. Det var nog inte så smart att åka och fiska denna dag. Vilket fall så fiskade jag på djupsidan fram till sex utan att känna något . Då jag gick över till den blåsiga sidan . När jag kom till udden vid parkeringen så dröjde det inte lång stund innan en lekfärgad hane tog min gröna boobi, det var en fisk på runt tre kilo som lossade lagom när jag skulle kroka av den. Jag gjorde inte många kast innan nästa tog och lossade vid kanten. Vid åtta provade jag en rosa streamer vilket resulterade i en två kilos som fick gå tillbaka.Vinden visade inga tecken på att mojna så drog hemåt.

Kommentarer