Gimån, Stavreströmmar

    Efter att ha jobbat klart på Norrlands kusten blev det ett besök i Stavreströmmen på fredagen. Jag hade kort på den gröna sträckan vilken jag aldrig fiskat på tidigare. Jag hade fått lite tips från Micke Ågren var man skulle fiska, tyvärr var den platsen upptagen hela em och kvällen. Jag smög runt och letade vak det var inte det lättaste då det kläckte väldigt lite. Jag hittade i alla fall tre stycken Harrar som vakade två av dem fick syna håvnätet de var på 40+ och mycket fe...ta. Helt klart är att denna sträcka måste vara magisk när det vakar . När jag nu jagade småfisk så fick Alexander LeechZilla Lexén en fantastisk Öring på nymf på den gula sträckan vid bron. Ibland tvivlar jag att mitt sjukliga intresse av att jaga vakande fisk i strömmande vatten är rätt alla gånger. Jag har så svårt med både nymf och streamer , då jag tycker att det räcker med sånt i mitt hemmavatten Hökensås. Är nöjd och kommer komma åter då kanske med två riggade spön.

Kommentarer